הנדון: METHERGIN TABLETS MG מטרג'ין טבליות מ"ג

Size: px
Start display at page:

Download "הנדון: METHERGIN TABLETS MG מטרג'ין טבליות מ"ג"

Transcription

1 יוני 2016 רופא/ה נכבד/ה, רוקח/ת נכבד/ה, הנדון: METHERGIN TABLETS MG מטרג'ין טבליות מ"ג התכשיר שבנדון רשום בישראל להתוויות הבאות: Prevention or treatment of uterine haemorrhage. METHYLERGOMETRINE MALEATE 125 MCG המרכיבים הפעילים: העלון לרופא והעלון לצרכן של התכשיר עודכנו. בעלון לרופא נעשו עדכונים המהווים החמרה ושינוי מהותי והם מפורטים להלן )קו תחתי תוספת טקסט, קו חוצה מחיקת טקסט(. עדכונים נוספים, אינם נכללים בהודעה זו. למידע מלא יש לעיין בעלון לרופא העדכני כפי שאושר ע"י משרד הבריאות הישראלי. בעלון לצרכן נעשו שינויים הכוללים מצורף בהמשך העלון לצרכן הנקי. בין היתר מעבר לפורמט העדכני של משה"ב. על-מנת לפשט את הקריאה העלונים לרופא ולצרכן נשלחו לפרסום במאגר התרופות שבאתר משרד הבריאות, וניתן לקבלם מודפסים על-ידי פניה לבעל הרישום. בברכה, מגר' אילה רוהלד רוקחת ממונה

2 עדכונים בעלון לרופא METHERGIN 2 Description and composition Pharmaceutical form Coated tablets for oral administration. Active substance Active substance: 9,10-didehydro-N- (S)-1-(hydroxymethyl)propyl-6-methylergoline-8carboxamide hydrogen maleate (= methylergometrine hydrogen maleate, or methylergonovine hydrogen maleate or methylergobasine hydrogen maleate). One coated tablet contains mg methylergometrine hydrogen maleate. Active moiety Methylergometrine Excipients Methergin coated tablets: maleic acid; stearic acid; gelatin; talc; maize starch; lactose, monohydrate; silica, colloidal anhydrous; Iron oxide pigment red; acacia; sucrose, crystalline; cetylpalmitate, atomized.lactose, monohydrate, Sucrose; crystalline (Saccharose), Talc, Maize starch, Acacia (Gum accacia, Acacia spray-dried), Gelatin, Iron oxide pigment red, Stearic acid, Silica; colloidal anhydrous (Silicic acid colloidal), Maleic acid, Cetylpalmitate; atomized.

3 4 Dosage and administration Dosage General target population Treatment of subinvolution, lochiometra, puerperal bleeding The recommended dosage of Methergin is: 1 or 2 tablets (0.125 to 0.25 mg) orally, up to 3 times daily and usually for up to 5 days. 6 Warnings and precautions Medication errors Accidental administration to the newborn infant has been reported. In these accidental neonatal overdosage cases, symptoms such as respiratory depression, convulsions, cyanosis, oliguria, have been reported. Furthermore, encephalopathy has been reported in infants presenting with signs and symptoms such as irritability, agitation and lethargy. Treatment should be symptomatic; in severe cases respiratory and cardiovascular support have been required. Fatal cases have been reported in the absence of adequate treatment (see section 10 Overdosage).

4 7 Adverse drug reactions Reporting suspected adverse reactions after authorisation of the medicinal product is important. It allows continued monitoring of the benefit/risk balance of the medicinal product. Any suspected adverse events should be reported to the Ministry of Health according to the National Regulation by using an online form ( ). 8 Interactions Ergot alkaloids are substrates of CYP3A4. Interactions resulting in concomitant use not being recommended CYP3A4 inhibitors The concomitant use of Methergin with potent CYP3A4 inhibitors such as macrolide antibiotics (e.g. troleandomycin, erythromycin, clarithromycin), HIV protease or reverse transcriptase inhibitors (e.g. ritonavir, indinavir, nelfinavir, delavirdine), or azole antifungals (e.g. ketoconazole, itraconazole, voriconazole) should be avoided, since this can result in an elevatedincreased exposure to methylergometrine and ergot toxicity (vasospasm and ischemia of the extremities and other tissues) (see section 6 Warnings and precautions). Interactions to be considered Less potent CYP3A4 inhibitors Caution is required for the concomitant use of Methergin with less potent CYP3A4 inhibitors since this may result in an elevatedincreased exposure to methylergometrine (e.g. cimetidine, delavirdine, grapefruit juice, quinupristin, dalfopristin).

5 Glyceryl trinitrate and other antianginal drugs Methylergometrine producesinduces vasoconstriction and can be expected tomay reduce the effect of glyceryl trinitrate and other antianginal drugs. 10 Overdosage Medication errors Accidental administration to the newborn infant has been reported. In these accidental neonatal overdosage cases, symptoms such as respiratory depression, convulsions, cyanosis, oliguria, have been reported. Furthermore, encephalopathy has been reported in infants presenting with signs and symptoms such as irritability, agitation and lethargy. Treatment should be symptomatic; in severe cases respiratory and cardiovascular support have been required. Fatal cases have been reported in the absence of adequate treatment (see section 6 Warnings and precautions). 11 Clinical pharmacology Linearity / non-linearity The bioavailability of the tablet was equivalent to that of the i.m. solution given orally and dose proportional following administration of 0.1, 0.2 and 0.4 mg. Bioavailability / bioequivalence studies The bioavailability of the tablet was equivalent to that of the i.m. solution given orally and dose proportional following administration of 0.1, 0.2 and 0.4 mg. 14 Pharmaceutical information Special precautions for storage Do not store abovestore below 25 C.

6 Manufacturer: Novartis Pharma Produktions GmbH, Wehr, Germany For: Novartis Pharma AG, Basel, Swizerland LicenseRegistration Holder: Novartis Pharma Services AG 36 Shacham street, Petach-Tikva.

7 מטרג'ין טבליות מ"ג טבליות מצופות עלון לצרכן לפי תקנות הרוקחים )תכשירים( התשמ"ו התרופה משווקת על פי מרשם רופא בלבד החומר הפעיל: כל טבליה מצופה מכילה: מתילארגומטרין הידרוגן מלאט מ"ג Methylergometrine hydrogen maleate חומרים בלתי פעילים: ראי סעיף 6 'מידע נוסף'. קראי בעיון את העלון עד סופו בטרם תשתמשי בתרופה. עלון זה מכיל מידע תמציתי על התרופה. אם יש לך שאלות נוספות, פני אל הרופא או אל הרוקח. תרופה זו נרשמה עבורך. אל תעבירי אותה לאחרים. היא עלולה להזיק להם אפילו אם נראה לך כי מצבם הרפואי דומה. התרופה אינה מיועדת למטופלים קשישים. התרופה אינה מיועדת לילדים ותינוקות. 1. למה מיועדת התרופה? למניעה או טיפול בדימום מהרחם. מתילארגומטרין הינו נגזרת חצי-סינטטית של ארגומטרין, אלקלואיד של ארגוט טבעי. התרופה גורמת לשריר הרחם להתכווץ. אין להשתמש במטרג'ין להשראת לידה או להגברת לידה. קבוצה תרפויטית: ארגוט אלקלואידים 2. לפני השימוש בתרופה X אין להשתמש בתרופה: )רגישות יתר( למתילארגומטרין, לאלקלואידים של ארגוט אם הינך אלרגית - alkaloids) (ergot או לכל אחד מהמרכיבים האחרים. יש להוועץ ברופא אם את חושבת שהינך אלרגית כאשר הינך בהריון - במהלך השלב הראשון או השני של הלידה )לפני לידת הכתף הקידמית( - אם יש לך עלייה חמורה בלחץ הדם - אם יש לך טרום רעלת הריון או רעלת הריון )מצב המאופיין בלחץ דם גבוה, בצקת, נוכחות - חלבון בשתן ופרכוסים( אם יש לך מחלת כלי דם חסימתית, כולל מחלה של העורקים הכליליים )כלי הדם המספקים - דם לשריר הלב( אם יש לך זיהום )למשל, חום בזמן או לאחר הלידה( - במקרים אלה יש להוועץ ברופא ולא ליטול את התרופה.

8 ! אזהרות מיוחדות הנוגעות לשימוש בתרופה: לפני הטיפול במטרג'ין, ספרי לרופא: אם הינך סובלת מעלייה קלה או בינונית בלחץ הדם אם יש לך מחלת לב )במיוחד מחלות המשפיעות על העורקים הקשורים ללב( או אם הינך בסיכון למחלת לב )לדוגמה: עישון, השמנת יתר, סוכרת, כולסטרול גבוה( אם הינך סובלת מתפקוד לקוי של הכבד או הכליה הטיפול בתכשיר מטרג'ין מחייב השגחה רפואית.! נטילת תרופות אחרות: אם את נוטלת או אם נטלת לאחרונה תרופות אחרות כולל תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה, ספרי על כך לרופא או לרוקח. במיוחד אם את נוטלת: אם את מקבלת אנטיביוטיקה מקבוצת המקרולידים לטיפול בזיהום, כגון: אריתרומיצין, קלריתרומיצין, טרולאנדומיצין אם את מקבלת טיפול לנגיף האיידס (HIV) עם תרופות כגון ריטונאביר, נלפינאביר, אינדינאביר או דלאוירדין אם את מקבלת טיפול לזיהום פטריתי עם תרופות כגון קטוקונאזול, איטראקונאזול, או ווריקונאזול אם את מטופלת בתרופות שמכווצות כלי דם כולל תרופות לטיפול במיגרנה כגון סומאטריפטאן או תרופות המכילות אלקלואידים של ארגוט כגון ארגוטמין או תרופות המכונות חוסמי-ביטא. מטרג'ין עלולה להגביר את השפעתן אם את מטופלת בברומוקריפטין )תרופה המשמשת לעיכוב הפרשת חלב(. לא מומלץ להשתמש בתרופה זו יחד עם מטרג'ין אם את מטופלת בתרופות הנקראות פרוסטגלנדינים המשמשות גם הן לכיווץ שריר הרחם. מטרג'ין עלולה להגביר את השפעתן אם את מטופלת בגליצריל טריניטראט או בכל תרופה אחרת לטיפול בתעוקת חזה. מטרג'ין עלולה להפחית את השפעתן אם את מטופלת בתרופות שהן זרז של CYP3A כגון נביראפין או ריפאמפיצין. הן עלולות להפחית את השפעת המטרג'ין חומרים מרדימים מסוימים עלולים להפחית את עוצמת הפעילות של מטרג'ין! תינוקות דווחו מקרים של מתן התרופה בטעות לתינוקות שנולדו, לעיתים עם תוצאות חמורות.! הריון אין לתת מטרג'ין לנשים הרות. יש להוועץ ברופא לגבי הסיכון האפשרי בנטילת מטרג'ין בזמן ההריון.! הנקה מטרג'ין עוברת לחלב האם ואינה מומלצת בזמן הנקה. יש להוועץ ברופא לגבי הסיכון האפשרי בנטילת מטרג'ין בזמן הנקה. ההמלצה היא לא להיניק ולזרוק את החלב המופרש במהלך תקופת השימוש בתרופה ולפחות 12 שעות לאחר המתן האחרון.! נהיגה ושימוש במכונות השימוש בתרופה זו עשוי לגרום לסחרחורת ולפרכוסים, ועל כן מחייב זהירות בנהיגה ברכב או בהפעלת מכונות.! מידע חשוב על אחד ממרכיבי התרופה הטבליות מכילות לקטוז וסוכרוז. אם נאמר לך על-ידי הרופא שיש לך אי-סבילות לסוכרים מסוימים )כגון לקטוז(, פני לרופא לפני נטילת הטבליות.

9 .3 כיצד תשתמשי בתרופה? תמיד יש להשתמש לפי הוראות הרופא. עלייך לבדוק עם הרופא או הרוקח אם אינך בטוחה. מינון.4 המינון ואופן הטיפול יקבעו על-ידי הרופא בלבד. המינון המקובל בדרך כלל הוא: עד 0.25 מ"ג במתן דרך הפה )טבליה אחת או שתי טבליות( עד 3 פעמים ביום ובדרך כלל עד 5 ימים. אין לעבור על המנה המומלצת. צורת הנטילה אין ללעוס! יש לבלוע את התרופה עם מעט מים. אם שכחת ליטול מטרג'ין אם שכחת ליטול תרופה זו בזמן הקצוב, אין ליטול את המנה שנשכחה ואין ליטול שתי מנות ביחד! יש להמשיך בטיפול לפי התוכנית. אם נטלת מטרג'ין יותר מהנדרש התסמינים של מנת יתר הם: בחילה, הקאה, עלייה בלחץ הדם, ירידה בלחץ הדם, חוסר תחושה; עקצוץ וכאב בגפיים, דיכוי נשימתי, פרכוסים, איבוד הכרה. תרופה זו וכל תרופה אחרת יש לשמור במקום סגור מחוץ להישג ידם של ילדים ו/או תינוקות ועל- ידי כך תמנעי הרעלה. אם נטלת מנת יתר או אם בטעות בלע ילד מן התרופה, פני מיד לרופא או לחדר מיון של בית- חולים והביאי אריזת התרופה איתך. יתכן שתידרש השגחה רפואית. גם אם חל שיפור במצב בריאותך אין להפסיק את הטיפול בתרופה או לשנות את המינון ללא התייעצות עם הרופא. יש להתמיד בטיפול כפי שהומלץ על-ידי הרופא. אין ליטול תרופות בחושך! יש לבדוק את התווית והמנה בכל פעם שהינך נוטלת תרופה. הרכיבי משקפיים אם הינך זקוקה להם. אם יש לך שאלות נוספות בנוגע לשימוש בתרופה, הוועצי ברופא או ברוקח. תופעות לוואי כמו בכל תרופה, השימוש במטרג'ין עלול לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמשתמשות. אל תיבהלי למקרא רשימת תופעות הלוואי. יתכן ולא תסבלי מאף אחת מהן. תופעות לוואי עשויות להתרחש בשכיחויות מסוימות המוגדרות להלן: משפיעה על יותר ממטופל 1 מכל 10 מטופלים שכיחה מאוד: משפיעה על בין 1 ל- 10 מטופלים מכל 100 מטופלים שכיחה: משפיעה על בין 1 ל- 10 מטופלים מכל 1,000 מטופלים לא שכיחה: משפיעה על בין 1 ל- 10 מטופלים מכל 10,000 מטופלים נדירה: משפיעה על פחות ממטופל 1 מכל 10,000 מטופלים נדירה מאוד: לא ניתן להעריך את השכיחות מהנתונים הקיימים שכיחות לא ידועה: תופעות לוואי מסוימות עשויות להיות חמורות: אם הינך מרגישה בכל אחת מהתופעות הבאות, יש לדווח לרופא מיד: תופעות לוואי שאינן שכיחות פרכוסים )התקפים( כאב בחזה תופעות לוואי בשכיחות נדירה חוסר תחושה, עקצוץ באצבעות או בבהונות וכפות ידיים או כפות רגליים חיוורות או קרות )סימנים של התכווצות עורקים, התכווצות ורידים או היצרות כלי דם(

10 .5 תופעות לוואי בשכיחות נדירה מאוד קוצר נשימה בלתי מוסבר, כאב מוחץ בחזה או ערפול ההכרה )סימנים של אוטם שריר הלב( סימנים לאלרגיה כגון נפילה מהירה בלחץ הדם, אודם כללי ו/או נפיחות הזיות נפיחות מקומית, אדמומיות, כאב עקב הווצרות קריש בוריד )תסמינים של דלקת וריד פקקתית )thrombophlebitis תופעות לוואי בשכיחות לא ידועה חולשה או שיתוק של הגפיים או הפנים, קושי בדיבור )סימנים של שבץ מוחי( תעוקת חזה עם תסמינים כגון כאב מוחץ בחזה דופק לב לא סדיר, חמור )סימנים של חסימה בהולכה העלייתית-חדרית( תופעות לוואי נוספות יש ליידע את הרופא אם אחת מהתופעות הבאות משפיעה עלייך באופן חמור : תופעות לוואי שכיחות כאב ראש עלייה בלחץ הדם תגובות עוריות כאב בטן תופעות לוואי לא שכיחות סחרחורת ירידה בלחץ הדם בחילה הקאה הזעה מוגברת תופעות לוואי נדירות דופק איטי דופק מהיר דופק הולם )פלפיטציות( תופעות לוואי נדירות מאוד צלצולים באוזניים גודש באף שלשול התכווצות שרירים אם הופיעה תופעת לוואי, אם אחת מתופעות הלוואי מחמירה או כאשר את סובלת מתופעת לוואי שלא צוינה בעלון, עלייך להתייעץ עם הרופא. ניתן לדווח על תופעות לוואי למשרד הבריאות באמצעות לחיצה על הקישור "דיווח על תופעות לוואי עקב טיפול תרופתי" שנמצא בדף הבית של אתר משרד הבריאות ) המפנה לטופס המקוון לדיווח על תופעות לוואי, או ע"י כניסה לקישור : erseffectmedic@moh.gov.il איך לאחסן את התרופה? מנעי הרעלה! תרופה זו וכל תרופה אחרת יש לשמור במקום סגור מחוץ להישג ידם ותחום ראייתם של ילדים ו/או תינוקות ועל-ידי כך תמנעי הרעלה. אל תגרמי להקאה ללא הוראה מפורשת מהרופא.

11 אין להשתמש בתרופה אחרי תאריך התפוגה date) (exp. המופיע על גבי האריזה. תאריך התפוגה מתייחס ליום האחרון של אותו חודש. יש לאחסן מתחת ל- 25 C. יש להגן מלחות. יש לאחסן באריזה המקורית..6 מידע נוסף נוסף על החומר הפעיל התרופה מכילה גם: Lactose monohydrate, Sucrose; crystalline (Saccharose), Talc, Maize starch, Acacia (Gum acacia, Acacia spray-dried), Gelatin, Iron oxide pigment red, Stearic acid, Silica; colloidal anhydrous (Silicic acid colloidal), Maleic acid, Cetylpalmitate; atomized. כל טבליה מכילה כ- 41 מ"ג לקטוז מונוהידרט וכ מ"ג סוכרוז גבישי. כיצד נראית התרופה ומה תוכן האריזה טבליה עם ציפוי סוכרי, עגולה, קמורה משני הצדדים, חומה. גודל האריזה: 30 טבליות. בעל הרישום וכתובתו: נוברטיס ישראל בע"מ, רח' שחם 36, פתח-תקווה שם היצרן וכתובתו: נוברטיס פארמה פרודוקשנס,GmbH וור, גרמניה עבור נוברטיס פארמה איי ג'י, בזל, שוויץ עלון זה נבדק ואושר ע"י משרד הבריאות בתאריך: מאי 2016 מס' רישום התרופה בפנקס התרופות הממלכתי במשרד הבריאות:

Sintrom, 4mg tablets סינטרום עלון לרופא

Sintrom, 4mg tablets סינטרום עלון לרופא נובמבר 2015 רופא/ה נכבד/ה, רוקח/ת נכבד/ה, Anticoagulant derived from coumarin. Sintrom, 4mg tablets סינטרום הנדון: התכשיר שבנדון רשום בישראל להתוויה הבאה: המרכיב הפעיל: Acenocoumarol 4mg ביוני 2015 אושרו

More information

Litorva 10, 20, 40, 80 mg, Tablets

Litorva 10, 20, 40, 80 mg, Tablets יוני 4102 Litorva 10, 20, 40, 80 mg, Tablets צוות רפואי נכבד, חברת דקסל פארמה מבקשת להודיעכם על עדכון בעלון לצרכן של התכשירים: Litorva 10/20/40/80 mg העלון לצרכן נשלח לפרסום במאגר התרופות שבאתר משרד הבריאות

More information

דף מידע למטופל. סבריל 500 מ"ג גרנולות לתמיסה פומית ויגבטרין Sabril 500 mg granules vigabatrin

דף מידע למטופל. סבריל 500 מג גרנולות לתמיסה פומית ויגבטרין Sabril 500 mg granules vigabatrin דף מידע למטופל סבריל 500 מ"ג גרנולות לתמיסה פומית ויגבטרין Sabril 500 mg granules vigabatrin קרא בעיון את העלון עד סופו לפני השימוש בתרופה, שכן הוא מכיל מידע חשוב עבורך. יש לשמור עלון זה. ייתכן שתרצה לעיין

More information

עלון לצרכן לפי תקנות הרוקחים )תכשירים( התשמ"ו 1986 התרופה משווקת על פי מרשם רופא בלבד 1. שם התכשיר וצורתו

עלון לצרכן לפי תקנות הרוקחים )תכשירים( התשמו 1986 התרופה משווקת על פי מרשם רופא בלבד 1. שם התכשיר וצורתו עלון לצרכן לפי תקנות הרוקחים )תכשירים( התשמ"ו 1986 התרופה משווקת על פי מרשם רופא בלבד 1. שם התכשיר וצורתו ריספרדל 2 מ"ג טבליות ריספרדל 1 מ"ג טבליות ריספרדל 4 מ"ג טבליות ריספרדל 3 מ"ג טבליות ריספרדל 1 מ"ג

More information

זואלי 5.2 מ"ג/ 6.2 מ"ג טבליות מצופות

זואלי 5.2 מג/ 6.2 מג טבליות מצופות עלון לצרכנית לפי תקנות הרוקחים )תכשירים( התשמ"ו- 6891 התרופה משווקת על פי מרשם רופא בלבד זואלי 5.2 מ"ג/ 6.2 מ"ג טבליות מצופות מרכיבים פעילים: טבליות לבנות פעילות: נומגסטרול אצטט 5.2 מ"ג / אסטרדיול 5.2

More information

Brimonidine tartrate 2 mg/ml and timolol 5 mg/ml (as timolol maleate 6.8 mg/ml) קרדיוגני. עמוד 1 מתוך 9

Brimonidine tartrate 2 mg/ml and timolol 5 mg/ml (as timolol maleate 6.8 mg/ml) קרדיוגני. עמוד 1 מתוך 9 פורמט עלון זה נקבע ע"י משרד הבריאות ותוכנו נבדק ואושר עלוןלצרכןלפיתקנותהרוקחים (תכשירים) התשמ"ו - 1986 התרופהמשווקת עלפימרשםרופאבלבד לעיניים קומביגן תמיסה החומריםהפעילים ברימונידיןטרטראט 2 מ"ג/מ"לוטימולול

More information

8.11. Page 1 of 11. Polyisobutylene / polybutene adhesive; Lauryl lactate; Crospovidone; Non woven Polyester fabric; Backing film

8.11. Page 1 of 11. Polyisobutylene / polybutene adhesive; Lauryl lactate; Crospovidone; Non woven Polyester fabric; Backing film Page 1 of 11 8.11 עלון לצרכנית לפי תקנות הרוקחים (תכשירים) התשמ"ו - ) X) תרופה זו חייבת במרשם רופא קראי בעיון את העלון עד סופו בטרם תשתמשי בתרופה פורמט עלון זה נקבע ע"י משרד הבריאות ותוכנו נבדק ואושר על

More information

ROACCUTANE (Isotretinoin) 10 mg and 20 mg capsules

ROACCUTANE (Isotretinoin) 10 mg and 20 mg capsules אוקטובר 2011 ROACCUTANE (Isotretinoin) 10 mg and 20 mg capsules רופא/ה יקר/ה, רוקח/ת יקר/ה, חברת רוש פרמצבטיקה (ישראל) בע"מ מבקשת להודיעכם על מספר עדכונים בעלון לרופא ובעלון לצרכן של התכשיר רואקוטן. בהודעה

More information

נייר עמדה טיפולי שיניים בהריון והנקה המחברים : מגר' נטליה דינאויצר, מגר' מאיה ברלין, פרופ' מתי ברקוביץ'.

נייר עמדה טיפולי שיניים בהריון והנקה המחברים : מגר' נטליה דינאויצר, מגר' מאיה ברלין, פרופ' מתי ברקוביץ'. נייר עמדה אוקטובר 5112 טיפולי שיניים בהריון והנקה המחברים : מגר' נטליה דינאויצר, מגר' מאיה ברלין, פרופ' מתי ברקוביץ'. מטרה: סקירת בטיחות של החשיפות הנפוצות במהלך טיפולי שיניים במהלך ההיריון ובהנקה. נשים

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

The Heart Rhythm Charity

The Heart Rhythm Charity מכשיר לניטור התעלפויות (ILR) äéâåìåéæéôåøè ìàå áåöé ì éìàøùéä âåçä THE ISRAEL WORKING GROUP ON PACING AND ELECTROPHYSIOLOGY The Heart Rhythm Charity www.heartrhythmcharity.org.uk חוברת מידע בנושא מכשיר

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

Genetic Tests for Partners of CF patients

Genetic Tests for Partners of CF patients Disclaimer: this presentation is not a genetic/medical counseling The Annual Israeli CF Society Meeting Oct 2013 Genetic Tests for Partners of CF patients Ori Inbar, PhD A father to a 8 year old boy with

More information

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך מדינת ישראל משרד החינוך מינהל חברה ונוער מבחן באנגלית שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: מנהל מרכז השכלה: שם: שם מרכז ההשכלה /מוסד : ציון: תאריך בדיקת המבחן: כולה שהמערכת מוסרית, ומוסרית ערכית רואים

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

COMPLICATIONS OF ATRIAL FIBRILLATION ABLATION Is catheter ablation safe?

COMPLICATIONS OF ATRIAL FIBRILLATION ABLATION Is catheter ablation safe? äéâåìåéæéôåøè ìàå áåöé ì éìàøùéä âåçä THE ISRAEL WORKING GROUP ON PACING AND ELECTROPHYSIOLOGY COMPLICATIONS OF ATRIAL FIBRILLATION ABLATION Is catheter ablation safe? הסיבוכים הנלווים לטיפול באבלציה האם

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

מידע אודות מניעת הריון תוכנית למניעת הריון

מידע אודות מניעת הריון תוכנית למניעת הריון מידע אודות מניעת הריון תוכנית למניעת הריון תוכן העניינים 3 4 6 7 8 8 8 10 11 11 12 12 12 13 13 14 15 15 15 16 17 18 19 מיתוסים ועובדות 1. מניעת הריון וטוקטינו 2. בדיקות הריון 3. אמצעי מניעה המתאימים לך

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

ASTM UL / FM / BS abesco

ASTM UL / FM / BS abesco 7 ASTM UL / FM / BS 93 - 4 5 6 7 8 9 0 3 4 5 6-8 9 - CP - 30 0 MORTAR FR INSERTS OR PUTTY PADS FOR ELECTRICAL BOXES * ** 0 mineral wool + Acrilic sealant FIRECLAMP A FIRECLAMP A or CP - 30 Acrilic sealant

More information

הנחיות לטיפול בכאב אצל מטופלים הסובלים ממחלות ממאירות - טיוטה -

הנחיות לטיפול בכאב אצל מטופלים הסובלים ממחלות ממאירות - טיוטה - הנחיות לטיפול בכאב אצל מטופלים הסובלים ממחלות ממאירות - טיוטה - 1 עורכים ראשיים: פרופ' איזנברג אילון מנהל היחידה לשיכוך כאב במרכז הרפואי רמב"ם, הטכניון, חיפה. פרופ' שוורצמן פסח מנהל השירות לשיכוך כאב,

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

בלושמב םיניטטסב לופיט תובכעמה תופורת םע לע שגד

בלושמב םיניטטסב לופיט תובכעמה תופורת םע לע שגד מסמך עמדה טיפול בסטטינים במשולב עם תרופות המעכבות אנזימי P450 דגש על שילוב עם אמיודרון מסמך עמדה של: האיגוד הקרדיולוגי בישראל 2009 ההסתדרות הרפואית בישראל המועצה המדעית האגף לאבטחת איכות תוכן העניינים:

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 416 016117, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

לא נוסעים אם לא מתחסנים- מידע על החיסונים והמחלות שנגדן מתחסנים. חיסונים הינם חלק משמעותי ביותר בתהליך ההכנה לטיול ומטרתם לספק לכם

לא נוסעים אם לא מתחסנים- מידע על החיסונים והמחלות שנגדן מתחסנים. חיסונים הינם חלק משמעותי ביותר בתהליך ההכנה לטיול ומטרתם לספק לכם לא נוסעים אם לא מתחסנים- מידע על החיסונים והמחלות שנגדן מתחסנים. חיסונים הינם חלק משמעותי ביותר בתהליך ההכנה לטיול ומטרתם לספק לכם את ההגנה החיונית לכם. זכרו: חיסונים יכולים למנוע מחלות מסכנות חיים! חיסונים

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake לרכישה היכנסו לאתר icake.co.il בראוניז שוקולד ואגוזים במולטיקייק כמות: כ- 14 יחידות 125 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה קורט מלח 2 שקיות סוכר וניל 3/4 כוס

More information

כל הזכויות שמורות משיקולי מקום, נשמטה לעתים רשימת

כל הזכויות שמורות משיקולי מקום, נשמטה לעתים רשימת דבר המערכת אחד על אחד ראיון עם פרופ, גרשון גולומב מניעת טעויות בתרופות אגף הרוקחות/משרד הבריאות התנהגויות הקשורות לבריאות ייעוץ רוקחי שימוש מושכל בתרופות OTC עדכונים מרשויות הבריאות תהליכי מחלה וטיפול

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

לפקודה; המשכי ס"ח התשס"א, עמ' 210. ע"ר, 1940 תוס' 1, עמ' 191. ס"ח התשנ"ד, עמ' 156.

לפקודה; המשכי סח התשסא, עמ' 210. ער, 1940 תוס' 1, עמ' 191. סח התשנד, עמ' 156. 1 תקנות הרוקחים (מתן מרשם בידי רוקח בעל הרשאה אישית), התשע"א - 2011 בתוקף סמכותי לפי סעיפים 26 א( 1)(4) לפקודת הרוקחים [נוסח חדש], התשמ"א- 1981 (להלן- הפקודה), ובאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת,

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 414 016115, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4 1 מכונת מצבים סופית Finite State Machine (FSM) מודל למערכת ספרתית מכונת מצבים סופית: קלט: סדרה אינסופית של אותיות...,I3,I1,I2 בא"ב input out פלט: סדרה אינסופית של אותיות O

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information

Passport # (Non Israeli) Affiliated to Congregation/Organization/Rabbi

Passport # (Non Israeli) Affiliated to Congregation/Organization/Rabbi Registration Form for Eretz Hachaim Cemetery Plots Y o u n g I s r a e l o f W o o d m e r e Please complete this form and email to eretzh@gmail.com or fax to 866-205-4041 Eretz HaChaim U.S. 3810 14 th

More information

חיים עם מאניה דפרסיה המדריך המלא מחברים: פרופ לאון גרינהאוס דר ירדן לוינסקי

חיים עם מאניה דפרסיה המדריך המלא מחברים: פרופ לאון גרינהאוס דר ירדן לוינסקי חיים עם מאניה דפרסיה המדריך המלא מחברים: פרופ לאון גרינהאוס דר ירדן לוינסקי מייצבי מצב רוח )תרופות אנטי-אפילפטיות(............ 20 תרופות אנטיפסיכוטיות............... 20 נוגדי דיכאון........................

More information

תשובות נוירולוגים מומחים לפרקינסון בפורום רפואי ישן של העמותה )כ- 066 שאלות(

תשובות נוירולוגים מומחים לפרקינסון בפורום רפואי ישן של העמותה )כ- 066 שאלות( נושא הימנעות מתרופות המכילות לבודופה אזילקט רסג'ילין אזילקט מה הנסיון עם חולים הנמנעים מנטילת תרופות המכילות לבודופה - ההופך במוח לדופמין? אני חולה 5.8 שנים צורך 11 מ,ג רקויפ ביום 2 כדורי פ.ק.מרץ 2 כדורי

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב בינה מלאכותית ומהפיכת הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב מעבדות -אתמול ד"ר קובי גל מעבדות -היום ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -אתמול ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -היום ד"ר קובי גל הזדמנות

More information

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Amortized Analysis Refers to finding the average running time per operation, over a worst-case sequence of operations. Amortized analysis differs

More information

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ז, 2017, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך 403 016104, מספר השאלון: אנגלית שאלון ג' (MODULE C) ג רסה א' הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה וחצי ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים;

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; 12 באפריל 2017 כיל מעדכנת את המבנה הארגוני של החברה חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; הנהלת כיל

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה תפקידן של עמותות החולים במחקרים ואיסוף PRO סקר בינלאומי על הפסת טיפול ב- גיורא שרף מייסד ומנהל עמותת חולי CML מייסד ומנהל עמותת חלי"ל האור מייסד ומנהל עמותת הגג של כל עמותות ה- CML בעולם CML כנס שנתי של

More information

sharing food intro price & extra drinks * ניתן להזמין מנות כשרות בתאום מראש for good memories

sharing food intro price & extra drinks * ניתן להזמין מנות כשרות בתאום מראש for good memories sharing אירוע SPECIAL באוסקר ווילד הוא שילוב מדהים בין אוכל לשתיה FOOD & DRINKS תפריט מגוון מבחר משקאות מכל העולם ואווירת CASUAL שמאפיינת את האופי האותנטי של המקום מרכז שולחן פלטת ירקות אדממה נאצ וס כבד

More information

And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d

And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d Rabbi Mansour 2011 Shabbat Morning Class פרשת עקב "ועתה מה ה' אלקיך שאל מעמך כי אם ליראה אתה אלקיך..." And now Israel, what does Hashem your G-d ask from you but to revere Hashem your G-d Our Rabbis learn

More information

המחלות המילופרוליפרטיביות )MPN( מדריך לחולים ולבני משפחתם

המחלות המילופרוליפרטיביות )MPN( מדריך לחולים ולבני משפחתם המחלות המילופרוליפרטיביות )MPN( neoplasms myeloproliferative מדריך לחולים ולבני משפחתם 2 הערות תוכן העניינים דברי תודה... 4 מבוא... 5 עמותת חליל האור...7 מח עצם, תאי גזע ודם...9 מהן המחלות המילופרוליפרטיביות?...14

More information

ניפוי שגיאות )Debug( מאת ישראל אברמוביץ

ניפוי שגיאות )Debug( מאת ישראל אברמוביץ ניפוי שגיאות )Debug( מאת ישראל אברמוביץ בדף העבודה יש תירגול בסביבת העבודה לשפת #C לסביבות עבודה אחרות. )2015 )Visual Studio אך היא מתאימה גם לשפת Java וגם o 1. ריצה של כל התוכנית ועצירה בסוף יש לבחור

More information

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t" Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH * .1.2.3 (X).1.2.3.4.5.6 בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון

More information

תחום ביטוח בריאות ריאתי ראשוני, פגיעה מוחית מתאונה, ניוון שרירים מסוג,ALS שיתוק, תרדמת.

תחום ביטוח בריאות ריאתי ראשוני, פגיעה מוחית מתאונה, ניוון שרירים מסוג,ALS שיתוק, תרדמת. תחום ביטוח בריאות נושא סעיף תנאים 1 נספח 5413 א. כללי ב. שינוי תנאים מרפא זהב 2016 הרחבה לתוכנית מרפא ארד ביטוח לפיצוי בגין 23 מחלות קשות נוספות / דף גילוי נאות 1. שם הביטוח 2. סכום הביטוח 3. הכיסויים

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

תוצאות סקר שימוש בטלפון

תוצאות סקר שימוש בטלפון מכון שריד שירותי מחקר והדרכה בע"מ Sarid Institute for Research and Consultation LTD תוצאות סקר שימוש בטלפון חכם בקרב ילדים מבוסס על פאנל "סמול טוק" פאנל ילדים ינואר 2015 מכון שריד מתמחה במתן פתרונות יישומיים

More information

חבק שורש כף היד עם סד ללא אגודל - Sport

חבק שורש כף היד עם סד ללא אגודל - Sport 35 שורש כף היד Wrist upport with Aluminium plint חבק שורש כף היד עם סד ללא אגודל הרדיאלי Hand).(Drop 37756 37762 37763 37769 37770 37758 37759 37760 21-23 X מגן לשורש כף היד מחומר נושם, נוח, אלסטי ועמיד,

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

EN 2-9

EN 2-9 http://www.nespresso.com/ultimate-coffee-creations EN 2-9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 EN AEROCCINO4 Content SAFETY PRECAUTIONS... OVERVIEW... PREPARATION... ClEAN directly AFter EVERY USE... TROUBLESHootING...

More information

If there come about any changes in your status and/or details, you must declare this within 7 days.

If there come about any changes in your status and/or details, you must declare this within 7 days. Translation of Tofes 101 (Form 101) for Employees Attached to your next salary slip (that of December 2017), you will find a copy of Tofes 101.This translation of Tofes 101 aims to help you complete the

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי )

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי ) בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 407 016108, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

Theories of Justice

Theories of Justice Syllabus Theories of Justice - 56981 Last update 06-08-2014 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: political Science Academic year: 2 Semester: 2nd Semester Teaching

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, 2012 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

A-level MODERN HEBREW 7672

A-level MODERN HEBREW 7672 A-level MODERN HEBREW 767 PAPER 1 READING AND WRITING Mark scheme June 00 V1.0 aqa.org.uk Copyright 017 AQA and its licensors. All rights reserved. AQA Education (AQA) is a registered charity (registered

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean?

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean? Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine He harvested the produce of his grapevine כנס את תבואתו - Overview The משנה states that in a שדה האילן it is possible to make a חזקה with just three harvests; namely, grapes, olives and figs (in that order).

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH?

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? G-D: DON T SEETHE A KID IN IT S MOTHER S MILK! (Shemot 23:19) Mosheh: I see You forbid us to cook the meat of any domestic mammal in the milk of any domestic

More information

Ensuring a high quality clinical supply chain in an evolving regulatory environment

Ensuring a high quality clinical supply chain in an evolving regulatory environment Ensuring a high quality clinical supply chain in an evolving regulatory environment Presented by: Limor Teomim IMP - Clinical Supply Services Quality Assurance Director 9 December 2015 OWNERSHIP STRUCTURE

More information

Am Chofshi B'artzenu Case Studies

Am Chofshi B'artzenu Case Studies Am Chofshi B'artzenu Case Studies Makom is sponsored by This project is brought to you by JCRC, The Jewish Education Project, and Makom, with the generous support of UJA-Federation of New York 2 Am Chofshi

More information

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית.

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית. בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. א. משך הבחינה: שעה ורבע מועד הבחינה: חורף תשס"ז, 2007 מספר השאלון: 406 016107, א נ ג ל י

More information

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה פיזיקה מערכות טכנולוגיות פיזיקה של נהיגה מדריך למורה כל הזכויות שמורות למורן הוצאה לאור אין לצלם או לשכפל מהספר 1 על תוכנית הלימודים פיזיקה של מערכות טכנולוגיות מבוא ההיבט הטכנולוגי של כל נושא פיזיקלי.

More information

Keeping Kosher in the Kitchen - Class 7 - Page 1

Keeping Kosher in the Kitchen - Class 7 - Page 1 Keeping Kosher in the Kitchen - Class 7 - Page 1 Consider the Following Questions: 1. Yesterday, I cooked a milchig stew (that had buttermilk) in my oven. Then, this morning, I cooked a roast in the same

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

לופיטו העינמ םד ילכ תולחמבו םיקרועה תשרטב 2009 רבוטקוא

לופיטו העינמ םד ילכ תולחמבו םיקרועה תשרטב 2009 רבוטקוא מניעה וטיפול בטרשת העורקים ובמחלות כלי דם אוקטובר 2009 מניעה וטיפול בטרשת העורקים ובמחלות כלי דם פרופ' הילה קנובלר, דר' רפאל ביצור, פרופ' ארדון רובינשטיין, פרופ' יעקב הנקין, פרופ' טובה חצ'ק-שאול בשם נציגי

More information

The Heart Rhythm Charity

The Heart Rhythm Charity מה ביכולתי לעשות בזמן דום לב פתאומי? קוצב לב - מידע לחולה - Pacemaker äéâåìåéæéôåøè ìàå áåöé ì éìàøùéä âåçä THE ISRAEL WORKING GROUP ON PACING AND ELECTROPHYSIOLOGY The Heart Rhythm Charity www.heartrhythmcharity.org.uk

More information

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD Anatomy ofa l eader: them oshestory SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD FOR LESSONS IN LEADERSHIP ש מ ות EXODUS CHAPTER 2 א ו י ל ך א י ש, מ ב ית ל ו י; ו י ק ח, א ת-ב ת-ל

More information

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 403 016104, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

פרק 2 עצמה. ד"ר ז'אנט ג. טרוול

פרק 2 עצמה. דר ז'אנט ג. טרוול 23 פרק 2: הכול אודות נקודות מעוררות כאב פרק 2 הכול אודות נקודות מעוררות כאב בארבעת פרקי ההקדמה לספרם "כאב מיופציאלי ומוגבלות: המדריך לנקודות מעוררות כאב" Manual),(Myofacial Pain and Dysfunction: The Trigger

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשס"ח, 2008 מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א. משך הבחינה: שעה וחצי אנגלית שאלון

More information

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי WPF-Windows Presentation Foundation Windows WPF טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי Client חכמים המשלב ממשקי משתמש,תקשורת ומסמכים. מטרת התרגיל : ביצוע אנימציה לאליפסה ברגע

More information

לדעת יותר על סרטן רירית הרחם למען החולים ונגד המחלה

לדעת יותר על סרטן רירית הרחם למען החולים ונגד המחלה לדעת יותר על סרטן רירית הרחם למען החולים ונגד המחלה תוכן עניינים מבוא 2 מהו סרטן רירית הרחם? 3 מה גורם לסרטן רירית הרחם? 3 תסמינים של סרטן רירית הרחם 6 כיצד מתבצע האבחון? 7 בדיקות נוספות 8 השלב )Stage(

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. תשס"ז, מועד ב מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י ת

More information

מסנן סולארי: הוראות שימוש

מסנן סולארי: הוראות שימוש מסנן סולארי: הוראות שימוש ליקוי חמה מלא יום שני, 21 באוגוסט, 2017 Agreement v143 Mar 2014 2014-2017 2014-2017 TERMS AND CONDITIONS FOR USE OF SOLAR VIEWER Please read these Instructions for Use carefully

More information

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס 1 US Copyright Act of 1976 רשימה פתוחה 107. Limitations on exclusive

More information

הפסקת מטפורמין במטופלים המופנים להדמייה עם חומר ניגודי

הפסקת מטפורמין במטופלים המופנים להדמייה עם חומר ניגודי מסמך עמדה הפסקת מטפורמין במטופלים המופנים להדמייה עם חומר ניגודי מסמך עמדה משותף מטעם: האיגוד הקרדיולוגי בישראל החוג לטיפול נמרץ לב והחוג לקרדיולוגיה התערבותית יולי 3102 ההסתדרות הרפואית בישראל המועצה

More information

פקס בחיבור המכשיר המשולב לפקס יש לעבור על השלבים הבאים: - חבר את כבל הטלפון לחיבור ה- LINE בגב המדפסת ואת צידו השני לשקע הטלפון בקיר.

פקס בחיבור המכשיר המשולב לפקס יש לעבור על השלבים הבאים: - חבר את כבל הטלפון לחיבור ה- LINE בגב המדפסת ואת צידו השני לשקע הטלפון בקיר. פקס בחיבור המכשיר המשולב לפקס יש לעבור על השלבים הבאים: חבר את כבל הטלפון לחיבור ה LINE בגב המדפסת ואת צידו השני לשקע הטלפון בקיר שקע LINE שקע טלפון בקיר במידה ויש בנקודה הנוכחית טלפון נוסף, יש באפשרותך

More information

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket - New York Times Page 1 of 4 A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket Sam Baris directing customers at Whole Foods in Columbus Circle, where the

More information

המסלול של התרופה/סם בגוף

המסלול של התרופה/סם בגוף המסלול של התרופה/סם בגוף חומר יכול להיכנס לגוף במספר אופנים: שאיפה, הזרקה, ריריות (הסנפה), בליעה. צורת הלקיחה משפיעה על המהירות שבה החומר מגיע למוח. ברשימה שאיפה היא הדרך המהירה ביותר, והשאר מדורגים בהתאמה.

More information

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 שאלה )מועד א 2013( לפניך מספר הגדרות: תת מילה של המילה word הינה רצף של אותיות עוקבות של word פלינדרום באורך le היא מילה בעלת le אותיות שניתן לקרוא אותה משמאל לימין וגם מימין

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information